DOPROVODNÉ VÝSTAVY

 

Verschiebung

Německý nábytek jinak.

Německý výraz Verschiebung znamená v češtině „posun“. Nás v tomto případě zajímá posun ve svém přeneseném významu. Nábytek dnes nemusí zahrnovat jen klasické kousky, jako je židle, stůl nebo skříň. Aktuální životní potřeby člověka v jednadvacátém století si žádají inovovaný pohled na funkci, materiál i vzhled věcí, které nás každodenně obklopují. Výstava představuje 10 mladých design studií z Německa, jejichž produkty posouvají představu o nábytku do nové roviny.

Koncepce: Darina Zavadilová, Kathrin Lang & njustudio
Architektura: Martin Žampach

Prezentovaná studia: Philipp Beisheim, Bao-Nghi Droste, Famos, Philip Käfer, Llot Llov, njustudio, Thomas Schnur, Studio Besau–Marguerre

TIP! čtvrtek 11. 12. 18:00 prohlídka za účasti kurátorů a vystavených autorů

llot llov besau-merguerre_2 phillippbeisheim

Muslin Brothers

Fashion aktivisté z Izraele.

Návrhářské duo Muslin Brothers (založeno v roce 2011) tvoří kreativní pár Tamar Levit a Yaen Levi. Žijí a pracují v Tel Avivu, městě mnoha kultur. Stejně různorodá je i jejich inspirace, se kterou navrhují své oblečení. Oděv vnímají jako formu vyjádření ke složité situaci, která je obklopuje. Tvorba Muslin Brothers je velmi hravá, ironická a nekonvenční. Stejně jako název jejich značky, který je slovní hříčkou. V překladu znamená Muslin Brothers mušelínové bratrstvo. Odkazuje na látku hojně používanou v Orientu stejně jako na nechvalně známou teroristikou organizaci. Oblečení od Muslin Brothers nezná žádné předsudky: nenajdete zde různé velikosti ani rozdělení podle genderu. Muži i ženy mohou nosit šaty či kalhoty, volné střihy dotváří silueta konkrétního nositele. Ačkoliv Muslin Brothers patří k nejmladším izraelským módním brandům, má pro svou extravaganci, svěžest a konceptuální přístup, velký úspěch v zahraničí. Značku zastupuje britský multi-brand Not Just a Label a několik concept storů v Japonsku či Berlíně. Kromě navrhování oděvů a uměleckých performací Muslin Brothers navrhují kostýmy pro divadelní společnosti v Izraeli a Evropě.

Koncepce: Muslin Brothers, Anit Nosková (fashionbook.cz)

TIP!  sobota 13. 12. 18:00 přednáška Muslin Brothers
>> Richterův dům, Malé nám. 11, Praha 1 – New York University (protější budova)

Fashionclash

Nizozemský módní talent.

FASHIONCLASH je mezinárodní módní platforma pro novou generaci designérů se sídlem v Maastrichtu. Má za cíl propojit rozvíjející se talenty napříč výtvarnými obory a odlišných kultur. Na designSUPERMARKETU se představí prostřednictvím pěti vybraných mladých designérů: Joelle Boers, Ebby Port, Marsha Kessels, Chris van den Elzen a Judith van Vliet. Jejich tvorba pohlíží na módu v nejširším slova smyslu. Vedle módního designu se autoři zabývají designem obuvi, textilní tvorbou, šperkem nebo doplňky. Všichni poprvé představili své aktuální kolekce letos v červnu na FASHIONCLASH Festivalu 2014. V rámci festivalu designSUPERMARKET je uvedou v české premiéře, která bude navíc plně prodejní. Pozvání přijali i kurátoři FASHIONCLASH, kteří do Prahy přijíždí scoutovat české designéry.

Kurátoři: Branko Popovic, Laurens Hamacher, Nawie Kuiper (fashionclash.nl)

FASHIONCLASH 2014 Marsha Kessels

Local Icons

Expedice do českého módního průmyslu.

Smyslem LOCAL ICONS je podpora a rozvoj lokálního módního průmyslu a jeho interakce se současným designem. Projekt vybírá a prezentuje nadčasové základní kusy šatníku vyrobené v českých továrnách a iniciuje osvěžení jejich designu. Na designSUPERMARKETU premiérově představí také první redesigny LOCAL ICONS ve spolupráci s designéry Filipem Jakabou a Katarínou Kral.

Koncepce: Veronika Ruppert, Katarína Kral
Architektura: Anna Mayerová

TIP! pátek 12. 12. 18:00 fashion talk s Veronikou Ruppert (Radio Wave, Local Icons) o lokálním módním průmyslu. Speciální host: Jana Máchalová o módních trendech (od 19:00)
>> Richterův dům, Malé nám. 11, Praha 1 – New York University (protější budova)

local.icons-03 local.icons-01 local.icons-02

Modrý workshop

Tradiční textilní technika.

Výstava představuje záznam a praktické výstupy z workshopu tradiční textilní techniky modrotisk, který uspořádal festi- val designSUPERMARKET společně s módní designérkou a lektorkou Alicí Klouzkovou během listopadového víkendu ve Strážnici na jižní Moravě. Studenti výtvarných oborů z různých českých škol měli příležitost prohlédnout si rodinnou dílnu s více než stoletou historií, seznámit se s téměř zapo- menutou technikou a diskutovat o součas- ném přístupu k tradičním řemeslům na světové módní scéně. Potenciál modrotisku využil ve vlastním návrhu každý po svém.

Koncepce: Alice Klouzková, Darina Zavadilová
Fotografie: Petra Holubová (jedenactkocek.cz)
Architektura: Jan Kloss, Matěj Činčera

IMG_3032 IMG_2925

Roots of European design

Folklór, tradice a současný design.

Mezinárodní projekt Roots of European design poukazuje na vliv tradičních řemeslnných technik a folklóru v současném designu. Zapojuje mladé autory ze sedmi evropských zemí a ptá se po významu kulturní identity v jejich tvorbě. Snaží se konfrontovat kořeny evropského designu a realitu současného každodenního života.

Zapojené země: Maďarsko, Polsko, Itálie, Česká repubika, Slovinsko, Rumunsko, Albánie

RED_04_Zsofia_Lazar QMrHECOxcyenPxt1W3t9ay60WfaaNTVpHmTJNcBZEb0 Terka_06

This post is also available in: English

Partneři projektu