18/12/2015

CENY DSM 2015

 

Během 9. ročníku festivalu jsme opět udělovali Ceny designSUPERMARKET. Vítěze Ceny Dolce Vita za nejlepší produkt vybrala letos již podruhéodborná redakce časopisu Dolce Vita, a to z více než sto vystavujících designérů. Cenu designSUPERMARKET 2015 získali Blueberries (šperk), Buffet Clothing (móda), Durch Duo (interiérový produkt) a VOALA (papír). Cenu návštěvníků si odnesl Fain wood. Podobu samotných trofejí navrhli v duchu letošního vizuálního stylu festivalu grafičtí designéři Jan Kloss a Matěj Činčera ze skupiny OKOLO.

„Kvalita mladého designu u nás rok od roku roste, a proto pro nás bylo letos rozhodování o tom, komu udělit cenu opravdu těžké. Rozhodli jsme se místo jedné ceny, udělit hned čtyři a to v kategoriích šperk, móda, interiérový produkt a papír,“ komentovala letošní udílení cen Danica Kovářová, šéfredaktorka časopisu Dolce Vita.

IMG_8132

IMG_8215

V kategorii šperk zvítězila značka Blueberries Markéty Richterové a Zbyňka Krulicha. Luxusní 3D tištěné šperky v sobě kombinují abstraktní geometrické tvary a přírodní motivy. Na designSUPERMARKETU představili novou limitovanou kolekci BLOOM i své stálé kolekce Star a Frost.

IMG_0094

Cenu v oblasti módy získala slovenská módní značka Buffet Clothing, jejíž designérský koncept odráží bezstarostnost a lásku ke streetové módě.

IMG_0170

Pastvu pro oči nabídla další oceněná designérská dvojice Durch Duo se svou kolekcí ručně tkaných a vyšívaných koberců Pastva. Dílo absolventek Textilní tvorby pražské VŠUP Dany Elsterové a Anežky Podzemské bylo oceněno v kategorii interiérový produkt.

IMG_0107

Cenu za nejlepší produkt v kategorii papír získalo grafické studio a knihařská dílna VOALA. Ta pro designSUPERMARKET 2015 vytvořila limitovanou kolekci sešitů založenou na experimentu s barvami, kde každý kus je unikátní a nenapodobitelný. Na návrzích obálek se podílela umělkyně Lívie Mezovská.

IMG_0136

Také návštěvníci mohli prostřednictvím slosovatelných soutěžních lístků hlasovat o svého favorita mezi designéry. Cenu návštěvníků designSUPERMARKET 2015 si odneslo mladé studio Fain wood, které ve spolupráci s designérskými osobnostmi, jako je Hippos Design, Boris Klimek nebo Lenka Damová, vyrábí interiérové doplňky z českého dřeva plné příběhů.

120

Podobu cen designSUPERMARKET navrhli grafičtí designéři Jan Kloss a Matěj Činčera ze studia OKOLO, kteří vytváří vizuální styl festivalu již čtvrtým rokem. Inspirovali se ilustrovanými motivy z letošního analogového vizuálu a dovedli je do extrému, když všem vítězům připravili cenu na míru, a to v nadživotní velikosti. Výrobu zajistilo Studio Činčera.

IMG_0096

 

This post is also available in: English

Partneři projektu