Dům U Minuty na čtyři dny ožil mladým designem a vedle tradičního programu přinesl také zahraniční novinky. Jednou z těch hlavních bylo zahájení spolupráce s prestižní módní platformou FASHIONCLASH. Mezinárodní projekt se sídlem v Maastrichtu reprezentoval na designSUPERMARKETU holandský módní talent prostřednictvím tvorby pěti mladých designérů: Joelle Boers, Ebby Port, Chris van den Elzen, Marsha Kessels a Judith van Vliet. Spolu s nimi do Prahy dorazili také samotní kurátoři projektu Branko Popovic, Laurens Hamacher a Nawie Kuiper, aby osobně vybrali tři české designéry a pozvali je k účasti na FASHIONCLASH Festival v Maastrichtu v roce 2015.
Kurátoři vybírali prostřednictvím speeddatingu ze všech účastníků designuSUPERMARKETU orientovaných na módu a šperk. Rozhodování bylo náročné. Pro módní přehlídku na FASHIONCLASH nakonec padla volba na Barboru Procházkovou, studentku ateliéru Liběny Rochové na UMPRUM, která pod značkou PULSE připravuje do Maastrichtu zcela novou kolekci. Pro účast v prodejním marketu byla zvolena Sofya Samareva a její originální kolekce klobouků vycházejících z tvarosloví lidských účesů. A spolu s ní i značka Blueberries, známá pro své šperky vyrobené technologií 3D tisku.
Více o FASHIONCLASH a nizozemských autorech se dočtete v našem předchozím článku. Za podporu účasti českých designérů na FASHIONCLASH 2015 děkujeme Českým centrům.
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
This post is also available in: English